خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز

لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز

در این نوشته راجع به لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز ساختمان مینویسیم. در ابتدای هر سال تعرفه لوله کشی گاز توسط اتحادیه های شهر یا شهرستان های مرکز استان بر اساس نرخ تورم و سایر موارد مشخص میشود. اگرچه قیمت لوله کشی گاز که توسط اتحادیه اعلام میشود, ضمانت اجرایی ندارد, اما میتواند توسط طرفین یعنی مجری پیمانکار و کارفرما به عنوانی یک مبنا و معیار برای توافق و عقد قرارداد در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه شرایط و وضعیت اجرایی و پرداختی متفاوت با موارد منشتر شده است, نمیتوان به صورت قاطع یک نرخ مشخص و اجباری برای همه پروژهای گازرسانی در نظر گرفت.

لوله کشی گاز برای ساختمان های نوساز و یا تغییر لوله، از جمله مواردی هستند که بایستی طبق استانداردهای لازم و اصول انجام بگیرد در غیر این صورت می تواند مشکلات فراوانی را متوجه ساکنین ساختمان نماید و حتی می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری گردداما در کنار دقت و توجه به چگونگی پیاده سازی آن در ساختمان، برآورد هزینه نیز یکی از مسائل پر اهمیت است که بایستی در هنگام اجرای نقشه مورد توجه قرار بگیردبرای برآورد هزینه، پارامترهای مختلفی از جمله حجم کار لوله کش، متری یا واحدی بودن، توکار یا رو کار بودن لوله کشی، خانگی یا صنعتی بودن و کیفیت مصالح را باید در نظر گرفت.

لیست قیمت شیر گازی استارکو


لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز ساختمان تهران


در ادامه تعرفه اعلام شده توسط اتحادیه لوله کشی گاز تهران که یک انجمن رسمی و غیردولتی است را مشاهده میکنید.

هزینه تقریبی خرید لوله اتصالات و شیرالات در صورت نیازدستمزد هر متر لوله کشی گازاندازه تقریبی لوله کشی گاز
1 متر لوله اتصالات 100-250400-600 هزار تومانخرده کاری لوله کشی گاز 
5 متر لوله اتصالات 800-900200-230لوله کشی گاز قطر 1/2 تا 5 متر
10 متر لوله اتصالات 1700-1400180-200لوله کشی گاز تا 10 متر طول
20 متر لوله اتصالات 2-2.5میلیون170-180لوله کشی گاز تا 20 متر طول 
خرید هر متر لوله بین 250 تا 450350-750لوله کشی گاز سایز 4 تا 6 
خرید هر متر لوله بین 250 تا 300200-300لوله کشی گاز سایز 4 تا 6
بین 1/5 تا 2/5 میلیون هزینه خرید مصالح لوله کشی گاز2.9-3.7 میلیونلوله کشی گاز هر واحد کوچک
بین 2/5 تا 4 میلیون تومان هزینه خرید مصالح لوله کشی گاز4.1-4.8 میلیونلوله کشی گاز هر واحد  بزرگ
بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه خرید لوله اتصالات و شیرالات6-9 میلیون تومانلوله کشی گاز ساختمان ویلایی 
بین 7 تا 10 میلیون تومان مخارج خرید مصالح لوله کشی گاز9-12 میلیون تومانلوله کشی گاز ویلای دوبلکس

اجرای لوله کشی گاز معمولا به دو شیوه توکار و روکار انجام می گیردبرای ساختمان هایی که عملیات ساخت و ساز در آن ها به 

اتمام رسیده و در حال سکونت هستند لوله کشی به صورت رو کار است و برای ساختمان هایی که در حال ساخت می باشند

 از روش توکار استفاده می گرددهر کدام از این دو روشی که اشاره نمودیم از نظر اجرا و قیمت متفاوت هستند.

هزینه لوله کشی گاز


هزینه لوله کشی گاز ساختمان شامل دستمزد , هزینه خرید لوازم و احتمالا مخارج مربوط به سازمان نظام مهندسی واخذ انشعاب و کنتور گاز میشود. لوله کش گاز ساختمان به  صورت خالص دستمزد خود را دریافت کرده و کلیه مخارج حتی الکترود, صفحه برش و نوار تلفن نیز بر عهده کارفرماست. 


هزینه لوله کشی گاز شامل چه مواردی میشود:

نقشه لوله کشی گاز

نقشه لوله کشی گاز و پیش نقشه از مخارجی است که برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت و اخذ انشعاب نیاز داشته و هزینه آن بر عهده کارفرماست.

هزینه های سازمان نظام مهندسی

کلیه هزینه های مربوط به سازمان نظام مهندسی, و فیش های واریزی با ارایه رسید بر عهده کارفرماست. در ضمن هزینه خرید کنتور و انشعاب نیز با مالک ساختمان است.

هزینه خرید لوله اتصالات و تجهیزات لوله کشی گاز

کلیه هزینه های خرید لوله اتصالات و تجهیزات شامل لوازم عایق کاری و حمل آن تا پای کار بر عهده مالک یا مالکین ساختمان است.

دستمزد لوله کشی گاز

دستمزد لوله کشی گاز طبق قرارداد با مالک و در موعد  مقرر بایستی پراخت شود. در صورت نیاز به تخریب و کنده کاری یا خدمات دیگر بایستی این موارد نیز در ذیل قرارداد مشخص شود.

کاربری لوله کشی گاز

نوع کاربرد به لحاظ تجاری، صنعتی و یا خانگی بودن کنتور گاز از دیگر پارمترهای تاثیر گذار در قیمت لوله کشی استمعمولا هزینه لوله کشی برای اماکن تجاری و صنعتی در مقایسه با نوع خانگی بیشتر می باشدهمچنین هزینه انشعاب شهری، روستایی و در کل با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت است.

مراحل لوله کشی گاز ساختمان

خیلی از متقاضیان قبل از درخواست لوله کشی برای ساختمان شان مایل اند که در مورد قیمت و همچنین مراحل انجام کار به اطلاعات جامعی دست پیدا نماینددر بخش های قبل به بررسی نرخ لوله کشی گاز به صورت متری و یا واحدی پرداختیم، حال در ادامه می خواهیم مراحل اجرای این کار را بیان نماییم.

  1. مراجعه به سازمان نظام مهندسی جهت تشکیل پرونده و همچنین مشخص نمودن ناظر لوله کشی گاز
  2. انتخاب نمودن پیکانکار دارای مجوز و تاییدیه از شرکت گاز منطقه مد نظر
  3. تهیه نقشه توسط پیمانکار و مورد تایید بودن آن از نظر بازرس
  4. اجرای لوله کشی گاز ساختمان مطابق با نقشه
  5. بازدید مهندس ناظر و صادر نمودن تاییدیه لازم

مراحل فوق طبق قوانین و مقررات موجود بایستی عملی شوندچنانچه در حین بازدید و بررسی کارشناسان، اگر لوله کشی به طور اصولی اجرا نگردد و احتمال خطر در آن وجود داشته باشد یا بنا به هر دلیلی مقررات و قوانین لازم در آن اعمال نگردد، مشمول دریافت تاییدیه لازم نخواهد بودهمین قوانین سختگیرانه موجب شده تا حساسیت کار در مقایسه با لوله کشی آب و یا فاضلاب بیشتر شود و قیمت اجرا را نیز به طور مستقیم تحت تاثیر قرار بدهد

روش کار با جدول محاسبه سایز لوله آب ساختمان

جدول محاسبه سایز لوله آب  ساختمان 

در این نوشته به بررسی جدول محاسبه سایز لوله آب ساختمان میپردازیم.

برای محاسبه سایز لوله آب ساختمان بایستی یک سری اطلاعات شامل طول لوله کشی , تعداد مصرف کننده ها, منبع تغذیه, میزان مصرف و کاربردی و نوع لوله اتصالات مصرفی را داشته باشیم.

به طور کلی هر چقدر طول لوله کشی افزایش پیدا کند با افت فشار بیشتری روبرو شده و قاعدتا سایز لوله افزایش پیدا میکند. تعداد انشعابات  و مصرف کننده ها نیز مهم است.حتی ممکن است محل انشعاب گیری  و سایز مورد نیاز آنها هم در تعیین قطر لوله آب مهم قلمداد شود. منبع تغذیه آب و فشار آب موجود در ورودی لوله اصلی نیز از پارامترهای تعیین کننده قطر لوله آب است. 

کاربری محل نیز مسلما اهمیت فراوانی دارد, کاربری مسکونی, صنعتی , تجاری و اداری و نوع آنها نیز در جدول محاسبه سایز لوله آب ساختمان مهم تلقی میشود. از دیگر عوامل موثر در تعیین قطر لوله آب ساختمان را میتوان نوع لوله و اتصالات مصرفی دانست. لوله تک لایه پلی پروپیلن, لوله پلی اتیلن آبرسانی, لوله پنج لایه, لوله های فولادی سیاه و گالوانیزه , لوله تک لایه پکس و لوله های PVC از لوله اتصالاتی هستند که در آبرسانی مسکونی , صنعتی و کشاورزی کاربرد دارند.

نکات مهم برای خرید لوله پلیکا

کاربرد لوله مانیسمان

جدول محاسبه سایز لوله آب  ساختمان 

در جدول زیر سایزهای موجود و معادل انواع لوله اتصالات پلیمری و فلزی را به میلیمتر و اینچ و شماره بندی بازاری سنتی را مشاهده میکنید. البته این جدول سایز لوله آب قطرهای تقریبی مناسب و رایج برای لوله کشی آب را درج کرده و شاید در همه ساختمان ها نافذ نباشد.

کاربرد ///سایز لوله  میلی متر mm(لوله پلیمری)اینچ inch( لوله فولادی) سایز بندی بازار ایران
انشعاب لوله کشی آب شیرآلات مسکونی201/22
انشعابات و یا لوله اصلی آپارتمان های کوچک253/42/5
انشعابات و لوله اصلی داخلی آپارتمان های بالای 120 متر3213
لوله اصلی ساختمان های با کنتور مشترک تا 5 واحد4011/44
لوله اصلی ساختمان های با کنتور مشترک تا 6 واحد5011/25
لوله اصلی ساختمان با کنتور مشترک تا 10 واحد6326
رایزر اصلی7521/27
رایزر اصلی9038
رایزر آبرسانی کشاورزی و صنعتی110410
رایزر آبرسانی کشاورزی و صنعتی125512
رایزر آبرسانی کشاورزی و صنعتی160615

انواع سایز لوله سفید


لوله های سفید یا لوله تک لایه پلیمری پلی پروپیلن در سایزهای 20 , 25 , 32, 40 , 50 , 63 , 75 , 90 , 110 و 125 دارند که البته بیشترین مصرف را سایز 20 لوله تک لایه برای لوله کشی های معمولی آب برای شیرآلات داشته و معمولا تا قطر 32 پرکاربرد هستند اما با افزایش قطر کاربرد آنها کاهش پیدا میکند. قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی در حال حاضر حدودا 100 هزار تومان است.

بنا بر تجربه برای شیرآلات و رادیاتور یک واحد سایز لوله پلاستیکی نمره 20 مناسب است. در آپارتمان های کوچکتر تا حدود 5 عدد شیرآلات و 100 متر آپارتمان, لوله کشی داخل آپارتمان سایز لوله سفید 25 نیز کافی است. اگر لوله کشی پکیج تا صدمتر باشد, لوله های 25 در لوله های اصلی و لوله های فرعی 20 مناسب هستند. در آپارتمان های بالاتر از 100 مترمربع زیربنا با افزایش تعداد رادیاتورها و شیرآلات و همچنین افزایش طول لوله کشی بایستی از لوله های اصلی 32 و 40 استفاده شود.

لوله کشی پمپ آب تا 10 واحد نیز با لوله 32 پلیمری انجام میشود. تا 4 واحد لوله کشی پمپ لوله 25 نیاز دارد. در لوله کشی ویلاهای شخصی یک طبقه در مناطقی مانند مازندران و گیلان به دلیل اینکه آب شهری فشار خوبی ندارد, لوله های فرعی شیرآلات را نیز 25 استفاده میکنند.

سایز معادل لوله های پنج لایه

معادل لوله 16 پنج لایه در لوله های فلزی مصرف آنچنانی ندارند اما به دلیل اینکه لوله های پنج لایه قطر داخلی مناسبی دارند, معمولا میتوان لوله 16 پنج لایه را 20 پلیمری یا 1/2 فلزی در نظر گرفت. این قابلیت در تمامی سایزهای لوله پنج لایه وجود داشته و مثلا لوله سایز 32 پنج لایه دبی مساوی یا حتی بهتری نسبت به لوله 40 تک لایه دارد. البته به طور کلی به خصوص در سالهای ابتدایی لوله های تک لایه قطر داخلی  و دبی کمتری حتی نسبت به معادل خود در لوله های فلزی نیز دارند.