خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی چقدر است ؟

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی

قیمت هر شاخت لوله آب پلاستیکی بسته به برند و شرایط روز بازار ممکن است تغییر کند. در حال حاضر قیمت لوله پلاستیکی سفید سایز 20 هر شاخه حدودا 100 هزار تومان, قیمتهر شاخه لوله سایز 25 در حدود 150 هزار تومان, هر شاخه 4 متری لوله 32 سفید حدودا 280 هزار تومان , هر شاخه لوله 40 در حدود 600 هزار تومان , لوله 50 سفید 900 هزار تومان و لوله 63 در حدود 1/3 میلیون تومان است. لوله های 75 , 90 و 110 پلاستیکی سفید هم توسط برخی تولیدکنندگان عمده مانند آذین لوله تولیدمیشوند که بین 2 تا 6 میلیون تومان قیمت دارند. قیمت های فوق مربوط به لوله آذین بوده و احتمالا برندهای دیگر قیمت هایی بالاتر و پایین تر از این دارند. به عنوان مثال قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی یزد بسپار 20 حدودا 110 هزار تومان  و با برند سپاهان حدودا 90 هزارتومان است. میزان و حجم خرید نیز میتواند باعث اخذ تخفیف از نمایندگی لوله آذین یا دیگر برندها تا حدود 30 درصد شود.

قیمت لوله آب پلاستیکی بسیار پایین تر از لوله های فلزی بوده و در کنار حمل و اجرای آسان و عدم پوسیدگی و خوردگی موجب شده در طی 2 دهه گذشته کاملا جایگزین لوله های فلزی شوند. این لوله های هم از لحاظ قیمت تهیه لوله و اتصالات پایین هستند و هم از لحاظ اجرایی , دستمزد لوله کشی بسیار کمتری دارند.

قیمت لوله آب پلاستیکی سفید را میتوان در بین کلیه لوله های مناسب آب سرد و گرم پایین ترین دانست و البته نسبت به لوله های پلی اتیلن قیمت بالاتری دارند.

لوله سه لایه فویل دار یا کامپوزیت شبیه به لوله های تک لایه بوده و فقط یک لایه آلومینیوم در بین دو لایه پلیمر گنجانده شده تا مقاومت آنها در برابر انتقال آب گرم افزایش یابد. قیمت این نوع لوله های آب و شوفاژ در حدود 20 درصد بیشتر از لوله های تک لایه بوده و هرشاخه 4 متری آنها در حدود 120000 تومان به فروش میرسند. اتصالات این نوع لوله ها با لوله های تک لایه یکی هستند.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی چطور تعیین میشود؟

قیمت لوله سفید به عواملی چون برند لوله , وزن لوله , کیفیت مواد اولیه, لیست قیمت رقبا, نوسانات بازار ارز بستگی دارد. البته لوله های سفید علاوه بر آب در انواع لوله کشی های شوفاژ و پکیج, لوله کشی آبرسانی و انتقال باد و هوا و سایر سیالات مانند اسید در صنایع مختلف استفاده میشوند.این لوله ها کمترین تاثیر را بر رنگ و طعم آب داشته و قیمت تمام شده لوله کشی را در قیاس با لوله کشی فلزی و پنج لایه کاهش میدهند.

انواع قیمت لوله آب

قیمت لوله های پلاستیکی سفید , مشکی و پنج لایه معمولا به صورت متری, و قیمت لوله فلزی و پلیکا به صورت شاخه ای به فروش میرسند. البته لوله های پنج لایه سفید و پلی اتیلن مشکی به صورت رولی بسته بندی و به بازار عرضه میشوند. لوله پلی اتیلن فقط برای انتقال آب سرد مناسب است.

در حال حال حاضر قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی سفید 4 متری سایز 20 یا 2, در حدود 90 هزار تومان, قیمت هر متر لوله پلی اتیلن مشکی در حدود 15 هزار تومان, قیمت هر متر لوله پنج لایه 22 هزار تومان و قیمت هر شاخه لوله 6 متری فلزی یا گالوانیزه در حدود 550 هزار تومان است. با افزایش قطر لوله قیمت لوله آب نیز به تناسب سایز لوله افزایش پیدا میکند.

برند و وزن لوله در قیمت لوله آب تاثیر مستقیم دارد. البته برای براورد هزینه خرید لوله اتصالات, در کنار قیمت لوله آب, بایستی به قیمت اتصالات هر نوع لوله نیز توجه کرد. به عنوان مثال لوله های پنج لایه قیمتی تقریبا با لوله های سفید دارند, اما به دلیل گران قیمت بودن اتصالات آنها, در لوله کشی ساختمان در حدود 30 تا 40 درصد بایستی هزینه بیشتری برای خرید لوله آب و اتصالات در مجموع هزینه شود.

انواع لوله مناسب برای لوله کشی آب

لوله های پلیمری شامل

  1. لوله اتصالات تک لایه پلاستیکی یا لوله سفید اتویی
  2. لوله اتصالات پنج لایه
  3. لوله های سه لایه فویل دار
  4. لوله های تک لایه پکس

در مقایسه بین قیمت لوله آب ساختمان تقریبا میتوان گفت که اگر لوله کشی یک آپارتمان با لوله های سفید با خرید 6 میلیون تومان لوله و اتصالات اجرا شود, حدود 8 میلیون تومان با لوله های پنج لایه و تقریبا 12 میلیون تومان با لوله های فلزی تمام میشود. از این رو ترجیح بیشتر مردم و مجریان به اجرای لوله کشی با لوله های تک لایه پلاستیکی و تا حدی پنج لایه است.

و لوله های فلزی گالوانیزه که در حال حاضر اکثرا در رایزر آبرسانی ساختمانهای بلندمرتبه استفاده میشود. در بین لوله های پلیمری نیز بیشترین مصرف را لوله های پلاستیکی و پنج لایه دارند. علاوه بر لوله کشی آب این لوله ها برای لوله کشی پکیج و شوفاژ نیز مناسب هستند.

برای استعلام قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی به روز با ما تماس بگیرید.

لیست قیمت شیر گازی آذر با بیشترین تخفیف نمایندگی ( 40 درصد تخفیف)

لیست قیمت شیر گازی آذر

در این نوشتار به بررسی لیست قیمت شیر گازی آذر میپردازیم.

برای آشنایی با لیست قیمت انواع شیر گازی لازم است ابتدا با انواع شیر گازی قابل استفاده در لول کشی گاز و آب آشنا شده و سپس قیمت های مختلف با برندهای متفاوت را بررسی کنیم.

از جمله پرکاربردترین شیرالات در ساختمان و مصارف صنعتی انواع شیر گازی یا شیرالات دسته گازی هستند که در در این نوشته به بررسی انواع آنها و به خصوص شیر گازی آذر میپردازیم. همانطور که میدانید انواع شیرالات برای قطع و وصل جریان سیال در حال عبور و همچنین کنترل میزان عبور آن از مسیر لوله کشی و تاسیسات کاربرد دارند.

قیمت شیرگازی به دلیل کاربرد زیاد چه در لوله کشی گاز و چه خطوط انتقال آب در ساختمان سازی و تعمیرات لوله کشی بسیاری مهم است. شیرگازی نوعی شیر توپی یا Ball Valve محسوب میشود که دامنه گردش آن 90 درجه است. این شیرآلات برخلاف شیرهای فلکه ای ربع گرد بوده و به همین دلیل باز و بسته شدن آنها راحت بوده و به دلیل استفاده زیاد آنها در لوله کشی گاز به شیرآلات گازی معروف هستند.

لطفا بخوانید:  کاربرد لوله مانیسمان در صنعت ساختمان


بررسی لیست قیمت شیر گازی آذر

به طور کلی قیمت شیر گازی بر اساس وزن شیر و کیفیت برند مشخص میشود و لیست قیمت شیر گازی آذر نیز بر این اساس معین میگردد. شیرگازی استاندارد, نوعی شیرگازی است که برای استفاده در لوله کشی گاز خانگی استانداردهای مورد نیاز را گرفته و در لوله کشی گاز ساختمان فقط بایستی از این نوع شیرالات استفاده کرد. این نوع شیرالات حتما بایستی از جنس فلز برن با توپی فلزی بوده و معمولا دبی کمتری نسبت به شیرالات غیرگازی دارند. البته در سالهای اخیر برخی کارخانجات انواع شیر گازی فول دبی با ظرفیت عبور بیشتری هم تولید کرده اند. این نوع شیرالات معمولا با بدنه تمام برنجی بدون آبکاری و دسته قرمزرنگ میباشند. معمولا اغلب شیرالات گازی استاندارد ساخت داخل کشور هستند.

نحوه نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت

شیر گازی آذر

گروه صنعتی آذران شیر ( مالکیت خصوصی با مسولیت محدود) در سال 1365 در نصف جهان اصفهان پا به عرصه صنعت نهاده است. این شرکت برآمده از درون کارگاهی است که به دست صنعت گران سخت کوش و متعهد برای ساخت انواع چرخ دنده صنعتی بنا نهاده شده بود و پس از طی دوران تحقیقاتی و سیر تکامل و با تغییر ساختار تولید و نظر به نیاز مبرم کشور اقدام به تولید شیرآلات برنجی با نام تجاری آذر نموده است و در هم اکنون با مساحت نزدیک به 2 هکتار متشکل از یک هکتار محیط  عملیاتی تولیدی و 3000 متر مربع ساختمان اداری و 2 هزار متر مربع فضای رفاهی مشغول به فعالیت می باشد.

این کارخانه قادر بوده با غلبه بر مشکلات تولید و بدون استفاده از تکنولوژری وارداتی و منابع ارزی و تنها با اتکا به سرمایه داخلی و دانش فنی موجود در زمینه صنایع شیر سازی و با در اختیار داشتن ماشین آلات به روز و کارآمد که اغلب ساخت بخش ماشین سازی این شرکت است و بهره مندی از توان و پتانسیل فنی و مهندسی خود، « گروه صنعتی آذران» را به عرصه حضور برساند و مجموعه را به بزرگترین تولید کننده شیرآلات برنجی درمنطقه مبدل نماید.

گروه صنعتی آذران با سرلوحه قراردادن شعار « آذران, کیفیت , اطمینان» در راستای بهبود فن آوری همواره در تلاش بوده تا علاوه بر دریافت فن آوری های روز نسبت به بومی سازی آن اقدام نماید که موارد زیر از جمله آن است:

  • به کار گیری ترانسفرهای عمودی و افقی
  • اجرای اتوماسیون در خطوط تولید
  • استفاده از تکنولوژی پوشش PLC
  • به کارگیری پرس و ماشین آلات تمام اتوماتیک
  • استفاده از سری تراشی 8 محوره

انواع شیر گازی غیر تایید

شیر گازی غیر تایید از انواع شیر گازی هستند که استاندارد لازم برای استفاده در لوله کشی گاز را نداشته و بیشتر در خطوط لوله کشی آب و گرمایشی یا موارد دیگر استفاده میشوند. آلیاژ, وزن و نحوه تولید شیرالات گازی میتوانند در تعلق گرفتن نشان استاندارد در شیرالات گازی تاثیر داشته باشند. این نوع شیرالات گازی در انواع برنج بدون آبکاری, ابکاری کروم با دسته آبی و زرد رنگ تولید میشوند. البته فلز برنج استفاده شده در شیرالات گازی دارای منگنز بیشتری نسبت به شیرالات غیرتایید هستند.

شیر گازی آذر چیست

شیر گازی آذر، یک نوع شیرالات صنعتی است که برای کنترل جریان گاز در تاسیسات مختلف استفاده می‌شود. این شیرها به منظور قطع و وصل کردن جریان گاز در تاسیسات خانگی، صنعتی و تجاری به کار می‌روند. شیر گازی آذر از جمله تولیدات با کیفیت در دسته شیرالات گازی قرار دارد و برند اذر به عنوان یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان این محصول در بازار شناخته می‌شود.

این شیرها با توجه به استانداردهای مربوطه و ضوابط فنی ساخته می‌شوند تا از نشتی گاز جلوگیری کرده و ایمنی و اطمینان کاربران را در مصارف مختلف حفظ کنند. شیر گازی آذر به ویژه در مواردی که نیاز به مهار و کنترل دقیق جریان گاز وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر گازی آذر با انواع سایزها و انواع مختلفی مانند شیرهای کپسول گاز، شیرهای بالوالو گازی دسته اهرمی، بالوالو دسته خروسکی و الوالو قفل شونده تولید می‌شود. این محصولات به دلیل کیفیت مرغوب و ویژگی‌های مقاومت در برابر فشار و سایر آسیب‌ها، جزء انتخاب‌های مناسب برای تاسیسات گازی در محیط‌های مختلف می‌باشند. برای تهیه و خرید شیر گازی آذر با ما در این بخش همراه باشید.

کاربردهای شیر گازی آذر

شیر گازی آذر به دلیل کیفیت و قابلیت‌های منحصر به فرد خود در انواع مختلف صنایع و کاربردها استفاده می‌شود. در زیر به برخی از موارد و صنایعی که از شیر گازی آذر استفاده می‌کنند، اشاره می‌شود:

1. تاسیسات خانگی: شیر گازی آذر در تاسیسات خانگی به عنوان قطعه اصلی در خطوط گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تاسیسات شامل اتاق‌های گاز، اجاق‌گاز، سیستم‌های گرمایشی و سایر وسایل خانگی مرتبط با گاز هستند.

2. تاسیسات تجاری و صنعتی: در کاربردهای تجاری و صنعتی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع مختلف، شیر گازی آذر جهت تأمین نیاز گاز برای اجاق‌ها، دستگاه‌های گرمایشی، پخت و پز صنعتی و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. صنایع نفت و گاز: در صنایع نفت و گاز، شیرهای گازی برای کنترل جریان گاز در لوله‌ها و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاربرد‌ها شامل تخلیه و انتقال گازها در پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های گاز می‌شود.

4. صنایع پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی، شیرهای گازی برای کنترل جریان گازها در فرآیندهای تولید مختلفی نظیر تولید پلاستیک‌ها، رزین‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شوند.

5. تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مرکزی: در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مرکزی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، شیرهای گازی آذر جهت تأمین سوخت (گاز) برای دستگاه‌های گرمایشی و یا سرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

6. تاسیسات هواپیماها و وسایل نقلیه: در صنعت هوانوردی و تولید وسایل نقلیه، شیر گازی آذر در سیستم‌های تامین سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7. صنایع غذایی: در تولید محصولات غذایی نیاز به گاز جهت پخت و پز داریم و شیرهای گازی آذر در این تولیدات نقش اساسی ایفا می‌کنند.

8. صنایع داروسازی: در تولید داروها و محصولات دارویی نیز گازها جهت فرآیندهای تولیدی استفاده می‌شوند و شیرهای گازی آذر در کنترل این گازها نقش دارند.

این تنوع در کاربردها نشان از تأثیرگذاری گسترده و چندجانبه شیر گازی آذر در صنایع و تاسیسات مختلف دارد.

برای دریافت لیست قیمت شیر گازی آذر و خرید ان با فروشگاه لوله و اتصالات غرب تهران نمایندگی شیرآلات آذر تماس بگیرید.


نکات مهم برای خرید لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی

نکات مهم برای خرید لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی

در این نوشته به نکات هم برای خرید لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی ساختمان میپردازیم.

لوله کشی فاضلاب , ونت و هواکش از مهمترین بخش های لوله کشی ساختمان بوده و به همین دلیل برای تهیه لوله و اتصالات بایستی یک سری نکات مهم و حیاتی را در جهت افزایش کیفی و صرفه جویی اقتصادی لوله کشی مدنظر داشته باشیم. 

لوله های پلیکا در سه رنج کیفی و قیمتی لوله پلیکا معمولی یا فشار ضعیف,لوله پلیکا نیمه قوی یا فاضلابی و لوله پلیکا فشار قوی تولید و به بازار عرضه میشوند. روی هیچ کدام از انواع این لوله ها برچسب یا علامت کاربردی درج نشده است و مجری و خریدار بایستی بر اساس تجربه به سراغ خرید لوله اتصالات پلیکا مناسب بریا فاضلاب , ونت و هواکشی بروند.

لوله پلیکا یا پولیکا، از نوع لوله‌های UPVC ساخته شده است. PVC مخفف عبارت “Poly Vinyl Chloride”، و UPVC مخفف عبارت “Unplasticized Poly Vinyl Chloride” یعنی پی‌وی‌سی بدون نرم‌کننده است. به عبارت دیگر، لوله پلیکا یک نوع لوله ساخته شده از پی‌وی‌سی سخت می‌باشد.

لوله‌های پی‌وی‌سی سخت به عنوان UPVC لوله‌ها نیز شناخته می‌شوند. این نوع لوله‌ها از مواد پلیمری ساخته می‌شوند که در فرآیند تولید آن‌ها از نرم‌کننده‌های شیمیایی استفاده نشده است. به همین دلیل، آنها سفت و مقاوم هستند.

قیمت لوله پلیکا هواکش در پایین ترین سطح قیمتی, لوله پلیکا نیمه قوی فاضلابی در حد وسط و لوله پلیکا فشار قوی که برای آبرسانی استفاده میشود, در بالاترین سطح قیمتی قرار دارد. از آنجا که برای عدم تداخل این سه نوع لوله نیاز به اطلاعاتی وجود دارد, بهتر است با ما همراه باشید. به طور کلی قیمت انواع لوله پلیکا بسته به سایز, وزن , کیفیت مواد اولیه و برند لوله پلیکا دارد.

نکات مهم برای خرید لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی

۱. سایز لوله: قطر داخلی و ضخامت لوله‌ها به طور مستقیم بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد. لوله‌های بزرگتر و با ضخامت بالاتر معمولاً هزینه بیشتری دارند.

۲. نوع لوله: نوع لوله پلیکا (معمولی، نیمه قوی، فشار قوی) نیز بر قیمت تأثیر دارد. لوله‌های با مقاومت بیشتر به طور معمول هزینه‌های بیشتری دارند.

۳. حجم خرید: مقداری که از لوله پلیکا خریداری می‌شود نیز بر قیمت تأثیر دارد. معمولاً با افزایش مقدار خرید، تخفیفات و قیمت‌های مناسب‌تر ارائه می‌شود.

۴. شرایط بازار: شرایط بازار، تقاضا و عرضه لوله‌های پلیکا نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. افزایش تقاضا یا کاهش عرضه می‌تواند قیمت‌ها را تغییر دهد.

۵. کیفیت مواد اولیه و برند: لوله‌های با کیفیت بالا و از برندهای معتبر معمولاً هزینه بیشتری دارند. انتخاب برند مورد اعتماد و تضمین‌کننده کیفیت می‌تواند تأثیر بزرگی بر روی هزینه داشته باشد.

۶. ویژگی های فنی: ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حرارت، فشار و… نیز می‌توانند تأثیری در تعیین قیمت داشته باشند.

7. قیمت یکی از نکات مهم برای خرید لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی محسوب میشود. با توجه به اینکه احتمالا قیمت لوله پلیکا تاثیر مستقیم روی انتخاب و خرید لوله پلیکا میگذارد, بایستی از عمده فروشی هایی مانند فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار خرید لوله پلیکا خود را انجام دهید.

خرید لوله پلیکا

برای خرید لوله پلیکا لازم است که مجری و کارفرما کاربری را مشخص کرده و به تناسب نیاز , لیست اجناس خود را تهیه و استعلام قیمت گرفته و خرید را انجام دهد. همانطور که اشاره شد, لوله پلیکا در سه وزن لوله پلیکا هواکشی یا ضعیف, لوله پلیکا نیمه قوی یا فاضلابی و لوله پلیکا فشار قوی تولید و عرضه میشود. البته هر سه دسته مدل های مختلف و برندهای متفاوتی داشته و بهتر است از مجری گزینه های مورد تایید را سوال فرمایید. در سالهای اخیر به دلیل وجود ناظر تاسیساتی در ساختمان های در حال ساخت یک وندور لیست یا لیست مورد تایید از طرف مراجع ذی صلاح ارایه شده که بسته به منطقه برندهای و شرایط لازم لوله پلیکا در آن درج شده و بعضا نام برند هم آورده شده است. قیمت لوله پلیکا بسته به برند و وزن نیز تعیین میگردد.

از لحاظ فنی و اقتصادی این درست نیست که برای لوله کشی هواکش از لوله های قوی و نیمه قوی استفاده شود, چرا که این کار بیشتر از اینکه کیفیت کار را بالا ببرد, پول شما را هدر داده است. نه اینکه جنس لوله های نیمه قوی و قوی برای هواکشی مناسب نباشد, بلکه بیشتر به دلیل اینکه نیازی نیست که یک لوله هواکش که هیچ فشاری روی آن وجود ندارد, از ضخامت و وزن زیادی برخوردار باشد.

برندهای لوله پلیکا برای لوله کشی فاضلاب و هواکشی

برای لوله کشی فاضلاب میتوانید از لوله های سمنان که نسبتا با کیفیت و ارزان قیمت هستند, استفاده کنید, این لوله ها وزن استانداردی داشته و مواد اولیه معمولی دارند. از لحاظ کیفی در حد وسط قرار دارند به شرطی که مهر استاندارد داشته باشند و مهر استاندارد آنها واقعی و دارای کد بندی باشد. این لوله های نسبتا معمولی در ساختمان های سطح پایین و معمولی استفاده شد و معمولا باید اتصالات آنها را جداگانه از یک کارخانه دیگر تهیه کنید.

لوله هایی با برند لوله پلیکا گلپایگان, پارس پلاست زنده رود و داراکار از مارکهای قوی لوله پلیکا هستند. این برندها دارای اتصالات همگون با لوله ها بوده و قیمت آنها بین 40 تا 80 درصد از لوله های سمنان گران قیمت تر هستند.

برای تهیه لوله پلیکا هواکشی نیاز به استفاده از برند خاصی نیست. لوله پلیکا هواکشی دارای دو نوع لوله گرانول یا مواد دست دوم و مواد پودری یا نو هستند. کیفیت و قیمت لوله پلیکا پودری بسیار بهتر از انواع گرانول است, اما نه به اندازه ای که برای فاضلاب کار شود و فقط برای هواکش مناسب هستند.

در صورت نیاز به نکات مهم برای خریدل لوله پلیکا فاضلابی و هواکشی با فروشگاه لوله و اتصالات غرب تهران تماس بگیرید.