خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

خدمات تاسیساتی ساختمانی غرب تهران 09129352189

خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری غرب تهران سعادت آباد شهرک غرب مرزداران پونک جنت آباد ستارخان صادقیه بلوار فردوس

نکات مهم در لوله کشی پکیج

نکات مهم در لوله کشی پکیج

در این نوشته به بررسی نکات مهم در لوله کشی پکیج و نصب شوفاژ دیواری خواهیم پرداخت.

پکیج یک دستگاه گرمایشی است که دو کار تولید آب گرم مصرفی و گرم کردن رادیاتور ( گرمایش از کف و فن کویل) را  برای گرمایش محیطی بر عهده دارد. پکیج در مجاورت خود نیاز به پریز برق, در قسمت فوقانی نیاز به یک لوله دودکش سایز 10 یا 12 و یک لوله کشی گاز نزدیک داشته که سایز 3/4 یا 1 اینچ داشته باشد.

پکیج آب سرد را دریافت کرده و به آب گرم تبدیل میکند. پس بایستی یک لوله آب سرد وارد آن شده و یک لوله خروجی آب گرم برای آن مهیا کنیم. در سیستم شوفاژ آن نیز در بخش خروجی یک جفت لوله رفت و برگشت برای گرم کردن رادیاتور یا هر پخش کننده گرمایشی دیگر آماده میشود. با این اوصاف دو بخش لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی شوفاژ از قسمت های متفاوت لوله کشی پکیج هستند.

لطفا بخوانید:  لیست قیمت شیر گازی آذر

نکات مهم در لوله کشی پکیج شوفاژ

در بخش شوفاژ در آپارتمان های معمولی یک لوله رفت و برگشت بایستی با انشعاب دهی به رادیاتورهای مختلف اجرا شود. در صورتیکه لوله کشی شما از نوع لوله کشی تک لایه باشد, سایز 25 میلیمتر یا نهایتا 32 میلیمتر و در صورتیکه لوله کشی پنج لایه باشد سایز 20 یا 25 میلیمتر , قطر لوله اصلی پکیج هستند.

سایز انشعابات بستگی به تعداد رادیاتورها,مساحت زیربنا و طول مسیر لوله کشی اصلی وفرعی دارد.  اما معمولا در لوله کشی تک لایه انشعاب گیری با سایز 20 و یا 25 و در لوله کشی پنج لایه انشعاب گیری با سایز 16 و 20  صورت میگیرد.

لوله کشی شوفاژ را میتوان با روش کلکتوری که یک شیوه مدرن است انجام داد. در این شیوه به جای انشعاب گیری با سه راهی و استفاده از اتصالات مختلف, لوله رفت و برگشت را به یک کلکتور اصلی برنجی متصل کرده و از طریق انشعابات روی کلکتور برای هر رادیاتور لوله کشی پکیج را انجام میدهیم. از نکات مهم در لوله کشی پکیج کلکتوری عدم نیاز به استفاده به سه راهی و زانو در لوله کشی پنج لایه کلکتوری بود که باعث میشود که نقطه ضعف سیستم لوله کشی به شکل فاحشی کاهش یابد.

در هر دو روش انشعابی و کلکتوری لوله کشی پکیج در نقطه اتصال به شیر و رادیاتور دو اتصال یک سردنده تک لایه و پنج لایه نیاز داریم. این اتصال میتواند به شکل زانو باشد یا بوشن یکسر دنده که شرایط و سلیقه مجری لوله کشی آنرا تعیین میکند.

از نکات مهم در لوله کشی پکیج میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. حدالمقدور برای لوله کشی رادیاتور پکیج از لوله کشی پنج لایه استفاده شود.
  2. لوله کشی کلکتوری فقط با لوله پنج لایه انجام میشود.
  3. به اندازه ای که به کیفیت لوازم پکیج اهمیت میدهید, بیشتر از آن به کیفیت مجری لوله کشی اهمیت دهید.
  4. لوله کشی پکیج روکار با لوله تک لایه انجام شود.
  5. مسیر لوله کشی رادیاتور به شکلی نباشد که فراز و فرود داشته باشد, چرا که گردش آب با مشکل مواجه میشود.
  6. توجه داشته باشید پکیج را بر اساس متراژ ساختمان انتخاب کنید که توانایی گرم کردن محیط را داشته باشد، نه زیاد بزرگ باشد کهموجب هزینه اضافی باشد نه کوچک باشد که توانایی گرم کردن فضا را نداشته باشد.
  7. پکیج را در مکانی از ساختمان نصب کنید که انجام لوله کشی آسان و به انشعاب گاز نزدیک باشد، تا حد امکان از نصب پکیج در تراس و بالکن ساختمان خودداری نمائید.
  8. رادیاتور شوفاژ را با توجه به آب و هوای منطقه، متراژ ساحتمان، جنس مصالح ساختمانی ،فضای اطراف ساختمان انتخاب کنید.
  9. بهتر است بررای افزایش عملکرد و راندمان رادیاتور شوفاژ زیر پنچره ها نصب شود و با تبادل هوای سرد، گرمای بیشتری به محیط و فضا انتقال بدهد، زیرا عملکرد رادیاتور به این صورت می باشد که هم از روش جریانات آب گرم در داخل لوله های رادیاتور گرما تولید می کند و هم از طریق گرفتن هوای سرد اطراف موجب گرم شدن هوای محیط می شود.
  10. در صورتی که پنجره های ساختمان سرتاسری و تا کف زمین هستند می توانید با نصب رادیاتور ها به نزدیک ترین مکان از پنجره رانمان شوفاژ را بالا ببرید.
  11. لازم است هنگام نصب رادیاتور های شوفاژ توجه داشته باشید که فاصله رادیارتو ها در فاصله بین 10 تا 15 سانتی متر از کف زمین نصب شود جهت اتصال آسان شیر رادیاتور و تمیز کردن این قسمت راحت باشد.
  12. لازم است بدانید رادیاتور هایی که در آخرین قسمت چرخه لوله کشی شوفاژ قرار دارند باید بزرگتر باشد تا دسترسی به گرمای مطلوب داشته باشند.
  13. در نظر داشته باید که لوله های نصب شده در شوفاژ حتما باید هوا گیری شوند و هوای موجود در آنها تخلیه شود.
  14. برای لوله کشی گاز پکیج حداقل بایستی سایز لوله و شیر 3/4 باشد.
  15. لوله کشی پکیج از نزدیکی پکیج در بالکن, تراس یا آشپزخانه شروع شود.
  16. محل نصب پکیج بایستی ایمن بوده و دسترسی به دودکش, هوای آزاد و لوله های مورد نظر را داشته باشد.

نقشه لوله کشی پکیج

بهتر است پیش از اجرای لوله کشی پکیج یک طرح مکتوب یا ذهنی داشته باشد. این طرح به شما کمک میکند که در طی عملیات اجرایی از آن بهره بگیرید. در این طرح که از نکات مهم در لوله کشی پکیج است, محل نصب پکیج, محل نصب رادیاتورها , محل نصب شیرآلات, مسیر لوله کشی آب و مسیر گذر  لوله کشی شوفاژ مشخص میشود. 

در صورت نیاز به خدمات با تاسیساتی غرب تهران تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد